Versek

 

 H__y_Janos.jpg

 

Háy János

 

Munka

 

Először ürít,

minden reggel

ezzel kezdi.

Aztán eszik,

végülis egész éjjel,

mondhatni éhen volt.

Iszik hozzá,

valami meleget,

s csak ezt követően

fog hozzá a tudományos,

tárgyát tekintve ontológiai

tematikájú munkához.

A címe már félig,

mondta a vendéglőben,

ahová ebédelni járt,

készen van.

A lét, mondta, s hogy

a másik felén

még gondolkodik.

 

 

Egyedül

 

1.

Egyedül lenni, mint

templomban az egér.

Fogat rágni és

könyörögni valamiért.

Adj nekem, adj nekem,

de nem ad senki sem.

Ott állsz az ablakban,

a saját árnyékodban,

ott állsz, de nem dobnak,

se vacsorát, se garast.

 

Egyedül lenni, mint

templomban az egér.

Könyörögni vagy

zúgolódni valamiért,

de nincs válasz,

csak a híveknek

mutogatja magát

egy rohadt nagy bálvány,

vagy egy kicsike isten.

 

2.

Templomban egyedül,

ki segít és kinek.

Egyik sem én vagyok,

szemét kis játszma ez,

koldusbotra jutni

egyenest így lehet.

És én pont oda,

pont oda jutottam.

 

Templomban kisegér,

előttem pap,

körülöttem egy

csomó ember.

Ez van, ezt hinni

sem kell,

fölöttem talán isten,

csak én vagyok,

csak én vagyok,

annyira itt lent.

 

 

Kezem

 

A kezem remeg.

Valaki nem érez

sem értem,

sem ellenem.

Megnézem, mit írtam,

mit ettem, mit ittam.

Ennyi maradt,

ennyi egy ember.

 

A versek a Bárka 2017/2-es számában jelentek meg, közülük az első, a Munka, a szerző kézírásában.


Főoldal

2017. április 11.
Vissza
Hozzászólást csak regisztrált felhasználó tehet!
A regisztrációhoz kattintson ide!
A bejelentkezéshez kattintson ide!
Hozzászólások
Még nincs egy hozzászólás, észrevétel sem a cikkel kapcsolatosan.
Versek
Demus Gábor verseiIancu Laura verseiSzita Szilvia verseiÁrmos Lóránd versei
Prózák
Ferdinandy György: PortréfilmOravecz Imre: ÓkontriSzakács István Péter: A lányBeck Tamás prózái
Kritikák
Háta mögött délPárkapcsolati kórképA kör teljes megismeréséhez szükséges „π”Latin világban - Géczi János: Törek
Esszék, tanulmányok
Ilia Mihály: Háromszéki orvosokA radikális hasonlóság elve Csoóri Sándor költészetébenCsoóri Sándor és a „bartóki” modellHalmai Tamás: A Gangesz rabbija
Drámák
Vörös István: Pisztoly az asztalonMario és A VARÁZSLÓBartis Attila: RendezésV á r k e r t i J u l i s k a, avagy a szerelmi bűzfészek
A jó tanuló felel
Nem kötelező
Üzenet a palackban
Tündérkert
Bejelentkezés


A regisztrációhoz kattintson ide!
KezdőlapImpresszumMegrendelésProgramokFedélzeti naplóArchívum

Hírlevél Csatlakozz a facebook - oldalunkhoz!

BárkaOnlineJókai SzínházBékéscsabaNKA