Hírek

 

 

 

 

Olvasni izgalmas!

 

 

 

Közismert, de több felmérés is bizonyítja, hogy hazánkban az olvasás nem tartozik a népszerű elfoglaltságok közé. A magyar diákok szövegértési képessége kamaszkorban lassabban fejlődik, mint más országok esetében. Ennek egyik oka, hogy 10 éves kor után a fiatalok körében az olvasás jelentősen veszít népszerűségéből. Ennek a folyamatnak a megállítása érdekében indította el az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet - Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum országos olvasásnépszerűsítő kampányát, és az Olvasás Portált, melynek célja bebizonyítani, hogy Olvasni izgalmas!


A magyar iskolákban az első 4 évfolyamon fordítanak kiemelt figyelmet az olvasás oktatására. A felsőbb évfolyamokon a szaktárgyak tanítása kerül előtérbe, a kompetenciafejlesztés tere egyre szűkül. Az olvasás elsősorban szabadidős tevékenységgé válik, ami nagy felelősséget ró a diákokra és szüleikre.


A gyerekkori olvasási élmények kiemelt szerepet játszanak a személyiségfejlődésben. A többet olvasó diákok később jobban teljesítenek mind az oktatás, mind a munka világában. Általános tapasztalat, hogy 10 éves kor felett a gyerekek kevesebbet olvasnak. Ennek következtében a 15 évesek körében végzett nemzetközi szövegértési felmérésen a magyar diákok olvasási készsége alig éri el az átlagos szintet.


Az általunk megkérdezett szülők egyetértenek azzal, hogy a gyerekeket elsősorban nekik és a pedagógusoknak kell motiválniuk az olvasásra. Sok szülő azonban semmilyen módszerrel nem tudja a gyereket rávenni az olvasásra.

„A kisfiam most hatodikos. Korábban sokat olvasott, de mára a kötelező szakirodalmat is nehezen olvassa végig. Az olvasást a tanuláshoz köti, és kötelező rosszként kezeli."


Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet - Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum azzal a céllal hozta létre az Olvasás Portált, hogy segítséget nyújtson a pedagógusoknak és a szülőknek a motiválás lehetséges módszereiben és a gyerekek számára legmegfelelőbb olvasmányok kiválasztásában.

Az oldal elsődleges célja játékos formában megszerettetni az olvasást az egészen kicsikkel és a nagyobbakkal is.


A nagyobbak számára meghirdetett „Klasszikusok újratöltve" című játék célja a klasszikus irodalmi alkotások tartalmának összefoglalása vagy részleteinek átfogalmazása a mai tizenévesek nyelvén.

Minden héten egy-egy ismert mű kerül közzétételre a honlapon. A játékosok feladata a könyv tartalmát vagy a választott részletet mai szófordulatokkal, humoros formában összefoglalni.


A kisebbeket megszólító „Betűzd le a képet" játék esetében a feladat a weboldalon található kép alapján mese, rövid történet írása.


A játékok végén a beküldött írások közül szakmai zsűri választja ki a három legjobb művet. Ezek beküldői értékes könyves ajándékot kapnak.


A játék 2012. január 31-ig tart.

 


 

 

2011. november 16.
Vissza
Hozzászólást csak regisztrált felhasználó tehet!
A regisztrációhoz kattintson ide!
A bejelentkezéshez kattintson ide!
Hozzászólások
Még nincs egy hozzászólás, észrevétel sem a cikkel kapcsolatosan.
Versek
Zalán Tibor verseiCsider István Zoltán slamjeiKiss Judit Ágnes limerickjeiKodolányi Gyula: Az idő egészéből
Prózák
Kiss László: Tisztelt Miniszterelnök Úr!Kiss Judit Ágnes: A női princípiumFekete Vince humoros prózái Hagymavágás gyorsan, egyszerűen
Kritikák
Minimalista körkép - Fekete Vince válogatott kötetérőlÁll a bálAz apokalipszis táncosaiA csalás nem ámítás - Kürti László könyvéről
Esszék, tanulmányok
A dilemmás költő - Közelítések Csoóri Sándor kései verseihez Ilia Mihály: Háromszéki orvosokA radikális hasonlóság elve Csoóri Sándor költészetébenCsoóri Sándor és a „bartóki” modell
Drámák
Győrei Zsolt – Schlachtovszky Csaba: Jácint pereVörös István: Pisztoly az asztalonMario és A VARÁZSLÓBartis Attila: Rendezés
A jó tanuló felel
Nem kötelező
Üzenet a palackban
Tündérkert
Bejelentkezés


A regisztrációhoz kattintson ide!
KezdőlapImpresszumMegrendelésProgramokFedélzeti naplóArchívum

Hírlevél Csatlakozz a facebook - oldalunkhoz!

BárkaOnlineJókai SzínházBékéscsabaNKA