Kritikák

„Tucatnál nem több azon kortárs költőink száma – s Bertók bizonyosan közéjük tartozik –, akiket emberi számítás szerint egy transzhumán jövendőben is olvasni, becsülni, tanítani fognak.” Halmai Tamás...

„A Slam.Pont-kötetek remek lehetőséget biztosítanak arra, hogy a slam poetryt mint műfajt közelebbről is megismerhessük, hogy akár látatlanban is körvonalazódhasson bennünk, miben is rejlik ennek az...

„Az Elölnézet és a Passiójáték verseinek központi kérdése a teremtés. Nemcsak az isteni, de az emberi alkotás minden formája érdekli, legyen az versírás, festés, rajzolás vagy építészet.” Fekete...

„A szerző időnként elemeli történeteit a valóságtól, finoman játszatja egymásba a reális és az álomszerű képeket, és visszafogott humorából is hozzátesz egy csipetnyit.” Tóth Krisztina...

„A téma tulajdonképpen nem is a tehén, a tej és a gazdaság. Ezek csupán ürüggyel szolgálnak arra, hogy bemutassák a hétköznapok minden drámaiságot nélkülöző pillanatait.” Hartay Csaba regényéről Novák...

„Túlleszünk vagy sem? Ragyog vagy nem ragyog? Vége lesz, vagy nem lesz vége sosem? Történetfilozófiai szatíra – ha olyan technikájú, nyelvezetű, látószögű, mint Mártoné – aligha deklarálhat választ e...

„Valahogy ebben a versvilágban mindenki boldogtalan, minden út meghasonláshoz vezet, így aztán mindegy is, milyen döntéseket hozunk, mert persze az élet csak megtörténik velünk, nemigen...

„A Két akarat verseire a formai sokszínűség jellemző, találunk kötött, rímes versformát, és nagyobb lélegzetvételű szabad verseket is. A szövegek terjedelme is eltérő, a kétsoros, rövid alkotások sem...

„Cs. Nagy Ibolya és Sturm László egyaránt kimondja választottjáról a maga nyomatékos szavait. Ezek eleve fontosak, mert az első monográfiabeli szavak. Úgy értve: mindegyik ige megítélés; beszél a...

„A kritikus azt nézi, mit, hogyan (néha, hogy miért, ez utóbbit sokszor jobban tudja) írt a szerző. Az újraolvasó azt kérdi: miről írt a szerző. Az eltalált olvasó azt kérdi: honnan ismer engem a...